סבא"א: לא מוכנים ללכת לבדוק, נתניהו: מדובר בבדיקה פשוטה

    איתי גדסי No Comments on סבא"א: לא מוכנים ללכת לבדוק, נתניהו: מדובר בבדיקה פשוטה

    סבא"א מגיבה להזמנתו של ראש הממשלה ללכת ולבקר באתר שחשף בנאומו באו"ם: "הסוכנות שולחת פקחים רק שהיא נדרשת לכך" | במשרד ראש הממשלה הגיבו: "מדובר בבדיקה פשוטה שכל אחד יכול לעשות עם מד קרינה רדיואקטיבית"

    ראש הממשלה בנאומו היום באו"ם
    9:57
    08.05.24
    בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on הפרשן אבי בלום: "גלנט פוגע במחנה הימין מתוך הממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) אמרה היום (שלישי) כי בחנה את כל האתרים ב'איראן' שהייתה צריכה לבקר בהם במסגרת הפיקוח של הסוכנות על הסכם הגרעין. התגובה מגיעה לאחר קריאתו של נתניהו לראש הסוכנות אמאנו ללכת ולבקר באתר הגרעיני שישראל חשפה באיראן.

    "הסוכנות שולחת פקחים לאתרים ולמקומות רק שהיא נדרשת לכך", נמסר בהודעה מטעם ראש הסוכנות יוקיה אמאנו. "הסוכנות משתמשת בכל האמצעים לבדיקת המידע הזמין, אך היא לא מקבלת מידע ללא בדיקה מעמיקה". עוד נאמר בהודעה "כדי לשמור על אמינותה, לעצמאות הסוכנות ביחס ליישום פעולות הפיקוח יש חשיבות גבוהה".

    לשכת ראש הממשלה מגיבה על הודעת סבא"א: "סבא"א מתייחסת לבדיקות שביצעה במקומות שונים באיראן אך היא לא מתייחסת לאתר הספציפי אותו רה"מ נתניהו הציג באו"ם בטורקוזאבאד. אין סיבה להמתין, על סבא"א לבדוק את האתר ולשלוח מיידית פקחים עם מד קרינה רדיואקטיבית, ודבריו של ראש הממשלה יתבררו כאמת לאמיתה".

    האמינות של הסוכנות לאנרגיה אטומית, אינו גבוהה במיוחד, לפני הסכם הגרעין שיזמה אירופה וארה"ב, הסוכנות לא ידעה במדוייק מה יש באיראן ומה היא ההתקדמות בתוכנית הגרעין של איראן, מדובר בגוף ללא שיניים ויכולת לערוך חיפושים היכן שיבחר. הסוכנים בשטח אים מורשים להגיע לכל מקום בו יחפצו ולכן הקלות להסתיר מהם מידע הוא קיים.

     



    0 תגובות